Monday, June 15, 2009

DI DALAM SEPI ITU....

mode: jiwang..hehe
*buat pertama kali aku berani publish nukilan sendiri...

Di dalam sepi itu

terasing diri berseorangan
tiada siapa yang menemani
tiada siapa yg ambil tahu..

kesepian itu
telah mengundang kristal-kristal jernih mataku untuk menitis
mentafsir,menekur dan merenung mencari kesilapan diri
yang aku sendiri tak dapat tafsirkan

aku terimbau kenangan masa lalu
di waktu bergelar kanak-kanak yang belum matang
kenapa kini semuanya harus berubah
membiarkan diri aku terasing sepi bersendirian

mengalir lagi air mataku
terkenang secebis hati yang kosong
lama aku menangis sendiri
tiada walau sepatah kata dapat menggambarkan rasa hatiku

aku tersenyum bukan bermakna aku gembira
ketawaku tersimpan seribu duka disebaliknya
mengaburi pandangan semua orang
hanya aku tuhan dan diri aku yang tahu apa yg aku rasa..

harapan aku kini
bilakah kesepian ini dapat lupus dari hati aku
agar bisa aku simpan air mata ini
untuk sesuatu yang lebih bermakna kelak...


4 comments:

aya said...

awat sepi2 ni niza...
ha..aku ada cara nk hilangkan sepi di hatimu..hehehehe
cari laa pakwe...hik3..

amacam???!
baik punyer!!!!!!!!

HaNnZ nYzA said...

apa yg baiknyer la 2???...

ada pakwe pn blom tntu dpt hilangkan sepi d hatiku...

aya said...

wah..wah..

hehehe...x try mane nk tau

HaNnZ nYzA said...

aiksss...bleyh main try2 kewr??